
Önerő (5%): 23.190,71 EUR.
Új attrakciók létesítése a MOBILIS Interaktív Kiállítási Központban - digitális alkotóműhely, szimulátorok beszerzése, VR/AR élmények.
- A tárgyi projektben az újonnan kialakításra kerülő digitális alkotóműhelyben (makerspace) olyan kreatív digitális tervezés és alkotás valósul meg, amely a hagyományos és a legmodernebb technológiák ötvözetének felhasználásával, valós problémákra fókuszált projektek megoldását célozza. Az alkotóműhely látogatói a tanulási folyamat során használható, működő alkotásokat hoznak létre alkotópedagógiai módszerekkel támogatva, ezekhez az adott életkorban biztonságosan használható szerszámokat, eszközöket alkalmazzák, melyeket a legújabb digitális technológiákkal „okosítanak” fel, felhasználva különféle digitális technikákat, eszközöket (3D nyomtatók, lézervágó, mikrokontrollerek, szenzorok, digitális hímző-, varrógépek, stb.) A digitális alkotóműhely nyitott lesz minden korosztály számára, illetve nyitott műhelyként segítheti az egyetemi hallgatóinak projektjeit is.
A digitális alkotóműhely lényege, hogy sok különféle eszköz (lsd. fentebb) és technika áll rendelkezésre egy helyen, amelyből vezetett foglalkozások során önállóan alkotva tevékenykedhetnek a tanulók, látogatók, iskolai csoportok.
Többféle korosztálynak, sokféle foglakozástípust kínálunk majd a nyitvatartási időben, hogy minél több látogató elérhesse a műhely új technológiáit (szakkörök, táborok, ünnepekhez kötődő foglalkozások, iskolai témanapok, pedagógus workshopok stb.).
A megvalósuló alkotótér kapcsot jelenhet a felsőoktatás, a közoktatás és az ipari szereplők, szolgáltató szektor szereplői között: nyitott, innovatív műhelyként olyan közösségi térként funkcionál majd, ahol workshopok, képzések is szerveződhetnek, amelyekben a digitális gyártási eszközökhöz hozzáférés biztosítva van.
A projektben megvalósuló új attrakciók kialakításánál cél volt a meglévő kiállítás és a digitális alkotóműhely egy térben történő elhelyezése. A kiállítás látogatói így betekintést kaphatnak a diákok alkotó tevékenységébe, a látogatók pedig a műhelymunka közben közvetlen közelségbe kerülnek a meglévő kiállítási tárgyakhoz, attrakciókhoz.
Az alkotóműhely eszközei részben helyhez kötöttek, részben mobilak. A fixen elhelyezett eszközök az egyedi acél térelválasztó beépített tárolószerkezetben kapnak helyet.
A digitális alkotóműhely kialakításához a funkcióváltásból adódóan komoly infrastrukturális fejlesztéseket kell végezni, mind az erős-, mind gyengeáramú rendszerek terén. Ennek első lépése a rögzített acél térelhatároló szerkezet erős- és gyengeáramú ellátásának kiépítése.
Az alkotóműhely mellett (az egyik meglévő emeleti helyiségben) workshop terem kialakítását és bútorozását tervezzük a beruházás keretében, illetve ezen kívül a Mobilis földszintjén kialakításra kerül egy oktatói szoba az alkotóműhely foglalkozásvezetőinek, oktatóinak.- A beruházás keretében telepítésre kerül az első emeleti kiállítótérben az alkotóműhely mellett kettő darab professzionális, de amatőr sportolók, látogatók számára is használható versenyautó szimulátor, melyek 12 éves kortól felnőtt méretig lesznek használhatóak.
- A versenyautó szimulátorokat kiegészítve VR és AR játékokkal bővült a vitrtuális élmények kínálata.
Výcvikové zariadenie pre vodičov s.r.o.
A projekt során a vezető partner szerepét Szlovákia legnagyobb autómotorsport pályájának a SlovakaiRingnek az üzemeltetője látja el. A SlovakiaRing egy több funkcióval rendelkező technikai sportkomplexum. A létesítmény 2010 óta üzemel 85 hektáron, melynek leghosszabb nyomvonala 5922 méter, ám a pálya belsejében több aszfaltcsík is fut, így összesen 12 pályakombinációt tudnak kialakítani 2,7 és 5,9 kilométer között, két menetirányban is. Az átadása óta további kiegészítő funkcióval bővült szolgáltatási palettája, úgymint terep versenyek, gokartversenyek szervezése. Évente mintegy 40 ezer külföldi turistát vonz a pálya, amely több száz környékbelinek jelent munkalehetőséget. A projektben tervezett tevékenysége is egy újabb funkcióbővítés, melynek eredményeképpen egy kiállító térrel gazdagodik a létesítmény.
Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft.
A kedvezményezettek együttműködésének előnyei:
A közös tevékenységek révén a partnerek tapasztalatcsere programokat fognak szervezni, megosztják kiállítási eszközeiket és infrastruktúrájukat, a közös rendezvények által mindkét attrakció népszerűsítésre kerül a határrégióba látogató turisták számának növelése érdekében.
Projektzárás és Gamer Zone átadás
A pályázat keretében a Mobilis egy 21. századi eszközparkkal felszerelt digitális alkotóműhellyel és kettő darab professzionális versenyautó szimulátorral gazdagodott. A projektzáró rendezvényen ünnepélyes keretek között megnyitott a Mobilis Gamer Zone, amely a virtuális valóságba nyit teret. Az új játéktér lehetőséget ad a látogatók számára, hogy kipróbálhassák azokat a versenyautó szimulátorokat, melyeknek beszerzését INTERREG pályázat tette lehetővé. >>>
Slovakia Ring
HÍREK A PROJEKTRŐL
Sajtóközlemény
Gamer Zone átadás és projektzárás 2023. 10. 02.
Új digitális alkotóműhely nyilt a Mobilison Győrben 2022. 01. 20.
Új digitális alkotóműhely átadására került sor a Mobilisben 2022. 01. 19.
Széchenyi István Egyetem: új digitális alkotóműhely a Mobilis Interaktív Kiállítási Központban 2022. 01. 20.
Új digitális alkotóműhely nyílt Győrben 2022. 01. 20.