Ez a felfedező út egy kísérleti bemutatóval kezdődött, aminek témája elsősorban a spektroszkópia volt. Különböző fénykeltési módokat mutattunk a pedagógusoknak, valamint az összetett fény felbontásának fizikai alapjait vizsgáltuk. Létrehoztunk szivárványt prizmával, majd a Mobilis profi spektrofotométerével végeztünk méréseket. Ennek segítségével beazonosítottuk a higanygőz lámpa argon tartalmát.
A plenáris részt kiscsoportos workshop-ok követték. A természettudományos témakört nappali csillagászattal folytattuk. Az alkotóműhely digitális eszköztárból a micro:bit került idén a fókuszba. Ez a pici vezérlő számos tanórán használható, hiszen rendkívül sokoldalú. Az 5*5-ös LED-mátrix-lapka tartalmaz egy processzort, Bluetooth- és USB-csatlakozót, további két programozható gombot, 18 érintkezője van, melyekkel külső eszközöket vezérelhetünk, vagy érzékelőkből adatokat olvashatunk be, így akár mérések elvégzésére is alkalmas, de játék is készíthető vele egy digitális kultúra tanórán. Fejleszti a problémalátás és problémamegoldás, algoritmizáló képesség, kommunikációs-készség, kreativitás készségeket.
S, hogy kerül a LEGO egy tanórára? A részvevők kipróbálhatták a LEGO-animáció készítést. Az építőkockákkal és figurákkal készített stop-motion, rövid, fényképes történetmesélés a kreatív alkotásnak és a fantáziának enged teret. Lehet egyénenként, csoportokban alkalmazni, saját történetalkotásra vagy akár 1-1 történelmi eseményt rekonstruálni, verset animálni. Segíti a szövegértést, a kreatív írást, fejleszti a technológiai ismereteket, segít fenntartani a motivációt a tanulás iránt.