mobilis interaktív élményközpont

HOGYAN LEHET JOBBAN ÖSSZEKAPCSOLNI AZ ISKOLÁKAT A HELYI KÖZÖSSÉGEKKEL?

2021.11.03. 14:05
A most felnövő generáció számára a tanulásnak arról is kell majd szólnia, hogy megteremtse a horizontális növekedést a tanulók számára, ahol többféle tanulási útvonalat is felfedezhetnek készségeik és képességeik szerint.  
A horizontális növekedés gondolata a tanulás személyesebbé tételének egy módja, amely hasznos lehet amiatt is, hogy a tanulókat felvértezze a holnap kihívásainak megoldásához szükséges ismeretekkel és készségekkel. De hogyan ösztönözzük ezt a horizontális növekedést? Az új európai „Make it Open” c. projekt, amelynek a Mobilis is részese, azt szeretné megmutatni, hogyan lehetséges ez iskolai szinten, a „nyílt iskolai oktatás” megközelítésén keresztül. Azt szeretnénk, hogy minél több iskola a részese legyen ennek:

news – make it open

De mi is az a nyitott iskola („open schooling”)? A nyitott iskola egy olyan szakkifejezés, amely a helyszín, az idő, a tanítási szerepek és a módszerek tekintetében „nyitott” tanulást írja le.

 

Ebben válik az iskola a közösségi jólét közvetítőjévé, ahol a családok, a cégek és civil szervezetek igazi partnerekké válnak az iskolák életében.

Sok iskola már alkalmaz ilyen megközelítést, de a „Make it Open” projekt továbbfejleszti ezeket az ötleteket azáltal, hogy az eszközök hozzáférhetőbbé tételén keresztül a tanulók lehetőséget kapjanak arra, hogy testre szabott tanulási élményt alakítsanak ki, a tanárok pedig új módszereket kapnak arra, hogy a diákokat olyan fontos témák irányába tereljék, mint például az élelmiszer-pazarlás, a környezetszennyezés vagy az egészséges étkezés.

 

A folyamat során Európa-szerte tanárokkal azon dolgoznak a projekt megvalósítói, hogy egy olyan keretrendszert alakítsanak ki, amelyben ez a nyitott tanulás iskolai szinten kipróbálható, megvalósítható lesz.

Ennek illusztrálására készült egy kisfilm: https://www.youtube.com/watch?v=3gjuYWby9tM

Néhány tanár már megosztotta a projektben a tapasztalatait: „Szívesen nézem, ahogy így tanulnak a gyerekek. Köszönöm a lehetőséget, hogy szélesíthettem a látókörömet.” – mondta egy pedagógus Izraelből.

„Ennek a projektnek köszönhetően inkább oktatónak éreztem magam, mint tanárnak. A tanár tanít, a pedagógus pedig segíti a tanulókat a tanulásban. Egy ilyen változás ráébreszti a tanulókat arra, hogy ők felelősek azért, hogy mennyit tanulnak, és hogy oktatóként segíthetek nekik a tanulásban.” – nyilatkozta egy pedagógus kolléga Lengyelországból.

 

A visszajelzések gyűjtése még folyamatban van, de már most tanúi vagyunk annak, hogy mennyi pozitív hatás éri mind a tanárokat, mind a tanulókat.

Következő lépésben a keretrendszer további tesztelése zajlik a 2022/2023-as tanév során, 2022-ben 10 országban, közel 150 iskolában indulhat el ez: Görögországban, Magyarországon, Izraelben, Hollandiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban.

Ha szeretne részese lenni ennek a nyitott iskolai mozgalomnak, a Mobilis örömmel működne együtt a projekt iránt nyitott és érdeklődő iskolákkal.

Ha többet szeretne tudni a projektről, látogassa meg a „Make it Open” projekt weboldalát, 
about – make it open
vagy lépjen kapcsolatba a Mobilis munkatársával, Keszthelyi Bernadettel a keszthelyi.bernadett@mobilis-gyor.hu email címen.

Hírek

2024/05/30

Vodafone Magyarország Alapítvány fókuszcsoportos kutatás

A Vodafone Magyarország Alapítvány megbízásából Sziva Dániel fókuszcsoportos kutatást végez a magyarországi középiskolai tanárok körében.
2024/05/10

Mérnöki iránytű - pályaorientáció másképp

Pályaorientációs programsorozatunkat a Széchenyi István Egyetemmel szoros együttműködésben...
2024/05/06

MAÚT - LEGO építési pályázat

A Magyar Út- és Vasútügyi Társaság, a Széchenyi István Egyetem stratégiai partnere LEGO építési pályázatot hirdet.

Facebook

Bezár
Keresendő kifejezés