Röviden, ez lehetővé teszi az iskolák és tágabb közösségeik közötti céltudatos együttműködést.
„Alapozzuk a „Make it Open”projektet a valóságra”
Annak érdekében, hogy ez a nyitott iskola a felhasználók számára elérhető és jól használható legyen, a „Make it Open” több mint 10 műhelyt szervezett 5 országban, amelyekben több mint 60 ember vett részt tanároktól, döntéshozókig, önkormányzatoktól a szülőkig.
Ez biztosította azt, hogy a „Make it Open” a valóságon alapuljon. Ezek a műhelyek a „service design” megközelítést követték, ami egy olyan módszer, amely „arra késztetett bennünket, hogy mélyen elgondolkodjunk a szükségletekről, és olyan tulajdonságokra összpontosítsunk, mint a használhatóság, valós igények és hatékonyság, mielőtt a program összetevőire gondolnánk. Ez a megközelítés megakadályozott bennünket abban, hogy visszaessünk a konvenciókhoz, és ne hozzunk létre dolgokat, mert úgy gondoljuk, hogy annak úgy kellene lenniük”.
A service design módszer lényege, hogy „tisztelje a felhasználókat saját tapasztalataik szakértőjeként és egyenrangú közreműködőként a tervezési folyamatban”, ösztönözve a felhasználói ötletek, igények és félelmek szabad áramlását.
Hamarosan érkezik egy sor letölthető információs csomag, amelyet úgy terveztek, hogy „szóljon az új belépőknek, valamint azoknak, akik tapasztalattal rendelkeznek a nyílt iskolai megközelítésekben.
Ezekben a készülő csomagokban a felhasználók a következőket érhetik majd el:
1. egy bevezető dokumentum a nyílt iskolai megközelítéshez
2. esettanulmányok, például egy konkrét jó gyakorlat egy izraeli iskolából: פיזיקה בגן השעשועים Physics in the Playground (עם כתוביות באנגלית) - YouTube
3. támogatás nyújtása saját hasonló projektjeik megtervezéséhez
Végül a tanárokkal, a szülőkkel és a politikai döntéshozókkal való együttműködés a „nyílt iskola” keretrendszerének felépítésén biztosította, hogy ez a megközelítés a közösségért, a tanárokért és a diákokért működjön és a tanulók hasznára válljon. Ez azt is jelenti, hogy a tanárok magabiztosabbnak érzik magukat a nyílt iskolai oktatás elfogadása iránt, ami kreatívabb és fenntarthatóbb projekteket eredményezhet.
Szeretne részt venni a „Make it Open” programban?
Következő lépésünk a Make it Open keretrendszer tesztelése a 2022–2023-as tanévben 10 országban, 150 iskolában: Görögországban, Magyarországon, Izraelben, Hollandiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban.
Ha szeretne részese lenni ennek a nyílt iskolai mozgalomnak, látogassa meg a Make it Open webhelyet (Make it Open), ha többet szeretne megtudni, vagy lépjen kapcsolatba az ECSITE-al itt:
Ecsite – The European Network of Science Centres and Museums.