A „Make it Open” uniós projekt azzal a ambiciózus feladattal indult el, hogy az oktatási intézmények számára az eddigiektől eltérő megközelítést dolgozzon ki és valósítson meg az úgynevezett nyílt iskolai (“Open Schooling”) módszereken keresztül.  

Röviden, ez lehetővé teszi az iskolák és tágabb közösségeik közötti céltudatos együttműködést.

Tehát miben különbözik a „Make it Open” projekt megközelítése a többi pedagógiai megközelítéstől?
A különbség a létrehozásában rejlik, ahol a tanárok, a döntéshozók és a szülők alakították annak felépítését.

„Alapozzuk a „Make it Open”projektet a valóságra”

Annak érdekében, hogy ez a nyitott iskola a felhasználók számára elérhető és jól használható legyen, a „Make it Open” több mint 10 műhelyt szervezett 5 országban, amelyekben több mint 60 ember vett részt tanároktól, döntéshozókig, önkormányzatoktól a szülőkig.

 

Ez biztosította azt, hogy a „Make it Open” a valóságon alapuljon. Ezek a műhelyek a „service design” megközelítést követték, ami egy olyan módszer, amely „arra késztetett bennünket, hogy mélyen elgondolkodjunk a szükségletekről, és olyan tulajdonságokra összpontosítsunk, mint a használhatóság, valós igények és hatékonyság, mielőtt a program összetevőire gondolnánk. Ez a megközelítés megakadályozott bennünket abban, hogy visszaessünk a konvenciókhoz, és ne hozzunk létre dolgokat, mert úgy gondoljuk, hogy annak úgy kellene lenniük”.

 

A service design módszer lényege, hogy „tisztelje a felhasználókat saját tapasztalataik szakértőjeként és egyenrangú közreműködőként a tervezési folyamatban”, ösztönözve a felhasználói ötletek, igények és félelmek szabad áramlását.

Hamarosan érkezik egy sor letölthető információs csomag, amelyet úgy terveztek, hogy „szóljon az új belépőknek, valamint azoknak, akik tapasztalattal rendelkeznek a nyílt iskolai megközelítésekben.

Ezekben a készülő csomagokban a felhasználók a következőket érhetik majd el:

1. egy bevezető dokumentum a nyílt iskolai megközelítéshez

2. esettanulmányok, például egy konkrét jó gyakorlat egy izraeli iskolából: פיזיקה בגן השעשועים Physics in the Playground (עם כתוביות באנגלית) - YouTube

3. támogatás nyújtása saját hasonló projektjeik megtervezéséhez

Végül a tanárokkal, a szülőkkel és a politikai döntéshozókkal való együttműködés a „nyílt iskola” keretrendszerének felépítésén biztosította, hogy ez a megközelítés a közösségért, a tanárokért és a diákokért működjön és a tanulók hasznára válljon. Ez azt is jelenti, hogy a tanárok magabiztosabbnak érzik magukat a nyílt iskolai oktatás elfogadása iránt, ami kreatívabb és fenntarthatóbb projekteket eredményezhet.

Szeretne részt venni a „Make it Open” programban?

Következő lépésünk a Make it Open keretrendszer tesztelése a 2022–2023-as tanévben 10 országban, 150 iskolában: Görögországban, Magyarországon, Izraelben, Hollandiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban.

Ha szeretne részese lenni ennek a nyílt iskolai mozgalomnak, látogassa meg a Make it Open webhelyet (Make it Open), ha többet szeretne megtudni, vagy lépjen kapcsolatba az ECSITE-al itt:

Ecsite – The European Network of Science Centres and Museums.